cz
 
eIdentity a.s.
Vinohradska 184
130 00 Praha 3

FAQ - Často kladené dotazy

Q: Jaké prohlížeče jsou podporovány?
A: Aktuálně je podporován Internet Explorer od verze 8 výše a prohlížeč Mozilla Firefox do verze 32.0.3.
Q: Nedaří se mi přihlásit, co mám dělat?
A: Znáte-li své uživatelské jméno, ale nepamatujete si přihlašovací heslo, tak si jej nechte vygenerovat na stránce www.eidentity.cz/LostPassword.html. Neznáte-li uživatelské jméno, tak zašlete žádost o sdělení přihlašovacího jména na adresu info@eidentity.cz z Vaší registrované e-mailové adresy.
Q: Jaká je moje registrovaná e-mailová adresa a k čemu slouží?
A: Registrovanou e-mailovou adresu poznáte tak, že Vám na ní chodí upozornění o blížící se expiraci certifikátů a jiná upozornění. Tato e-mailová adresa je použita pro komunikaci s autoritou a je podle ní vyhledáván Váš profil.
Q: Mám nové osobní údaje, kde je mohu zadat nebo upravit?
A: Jedná-li se o Vaše osobní údaje (jméno, adresa, čísla dokladů atd.), tak je zašlete ze své registrované e-mailové adresy na info@eidentity.cz a my Vám je v systému opravíme. Změna údajů posléze vyžaduje osobní návštěvu na registračním místě k ověření těchto nových informací.
Q: Při pokusu o přihlášení či prohlížení Vašich stránek mi prohlížeč hlásí nebezpečné stránky, co mám dělat?
A: Pravděpodobně nemáte nainstalovány certifikáty certifikační autority eIdentity. Pro odstranění hlášení si certifikáty nainstalujte ze stránky www.eidentity.cz/Install.html
Q: Certifikáty autority jsem nainstaloval, ale systém stále hlásí nebezpečné stránky, co mám dělat?
A: Překontrolujte, jestli jste certifikáty autority nainstalovali správně a to hlavně certifikát kořenové certifikační autority. Ten by měl být nainstalován (v případě systému Windows a prohlížeče Internet Explorer) v uložišti Důvěryhodné kořenové certifikační autority.
Q: Mám žádat o prodloužení certifikátu nebo o nový certifikát?
A: Pokud nepotřebujete měnit jakékoliv viditelné údaje v certifikátu, tak žádejte o prodloužení. Máte-li změnu v údajích, které jsou viditelné v certifikátu, tak musíte žádat o nový certifikát.
Q: Nedaří se mi v Internet Exploreru podepsat prohlášení o platnosti údajů, co mám dělat?
A: Překontrolujte, že máte nainstalovaný platný kvalifikovaný certifikát autority eIdentity, a že jej vybíráte k podpisu. Pro vytvoření podpisu na stránkách eIdentity je využíván doplněk CAPICOM, který musí být správně nainstalován a povolen v prohlížeči Internet Explorer. Pokud si nejste jistí, přeinstalujte doplněk z odkazu www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=3207
Q: Nedaří se mi v Internet Exploreru podepsat dokument, i když jsem překontroloval vše z výše uvedeného. Co mám dělat?
A: Překontrolujte, jakou verzi prohlížeče Internet Explorer používáte. Máte-li verzi 9, zapněte Nástroje pro vývojáře (klávesa F12) a ve vrchní části zobrazeného okna rozklikněte položku Režim prohlížeče, zde vyberte Kompatibilní zobrazení aplikace Internet Explorer. Nyní zkuste podepsat dokument znovu.
Q: Nedaří se mi v Internet Exploreru generovat klíče, co mám dělat?
A: Překontrolujte, jestli máte políčko Výběr providera vyplněno textem (např. Microsoft Enhanced RSA…). Pokud ne, je nutné nastavit prohlížeč dle nápovědy www.eidentity.cz/wizards/Install_IE7_cz.html.
Q: Nedaří se mi v Internet Exploreru nainstalovat certifikát, co mám dělat?
A: Překontrolujte, jestli se snažíte o instalaci v prohlížeči a počítači, kde byly generovány privátní klíče. Překontrolujte, jestli máte správně nainstalovány všechny certifikáty certifikačních autorit (www.eidentity.cz/Install.html). Pokud jsou tyto podmínky splněny a stále se nedaří certifikát nainstalovat a zároveň máte jistotu, že jsou v systému stále přítomny vygenerované privátní klíče, zkuste certifikáty nainstalovat „ručně“ stažením a importem jejich veřejných částí z Vašeho účtu. Ve svém účtu si otevřete záložku Certifikáty a najděte žádost, kterou se snažíte nainstalovat. U této žádosti máte možnost stáhnout certifikát ve formátu DER. Tento soubor otevřete a pomocí průvodce importem certifikátu zkuste naimportovat do systému. Máte-li v systému privátní klíče k instalované veřejné části, instalace se podaří a certifikát se vytvoří. Pokud v systému privátní klíče nejsou, certifikát se nevytvoří a veřejná část certifikátu se naimportuje do uložiště Ostatní uživatelé.
Q: Aktualizace nebo jiná aplikace mi smazala privátní klíče a certifikát nejde nainstalovat, co mám dělat?
A: Pokud ztratíte privátní část certifikátu, tak není možnost jakékoliv obnovy a je nutné podat novou žádost o certifikát.
Q: Proč mi nefunguje certifikát, který jsem uložil z Vašich stránek?
A: Pravděpodobně se jedná pouze o veřejnou část certifikátu, kterou nelze použít k vytváření podpisů.
Q: Platnost certifikátu mi vypršela, co mohu dělat?
A: Vypršela-li platnost Vašeho kvalifikovaného certifikátu, tak můžete podat žádost o prodloužení, ale je nutné počítat s nutností osobní návštěvy na registračním místě, kde bude nutné podepsat dokumenty v papírové podobě.
Q: Snažím se importovat certifikát z mé zálohy, ale je vyžadováno heslo. Jaké je to heslo?
A: Jedná se o heslo, které si uživatel volil sám při exportu certifikátu. Toto heslo nemá s autoritou žádnou spojitost a nemůže Vám jej jakkoliv sdělit.
© eIdentity a.s. All rights reserved